onsdag 15. juni 2011

Å snakke om det gode er ikke å være god-
å gjøre godt er å være god.
(Kinesisk ordspråk)

 

Det er kjekt å ha fine tallerkener, kopper og skåler til å ta med seg ut i sommersolen. Maten blir liksom dobbelt så god(smil).
 Og ikke minst det blir koselig når bordet er dekket med røde kopper og fat.
Jeg bare elsker de søte prikkene:-)


Vi MÅ jo ha noe fint å ha maten oppi.
Disse røde og hvite bollene med lokk har jeg kjøpt på Tupperware.
Både fine og praktiske!!!



Jeg er ganske flink til å snakke om å være god og veldig god til å tenke at jeg skal gjøre noe fint mot noen. Men veldig dårlig til å gjøre noe fint.  Ordene som jeg skrev i begynnelsen av innlegget har fått meg til å tenke, og så håper jeg at de også kan få meg til å handle:-)
 Jeg vet allerede noen som skal få en liten blomst som oppmuntring i hverdagen.

Hvordan har du det?


Tusen takk for koselige kommentarer, det er så utrolig kjekt å lese det dere skriver.
Jeg blir så GLAD!!!

Klem fra ei takknemlig
Annfrid

3 kommentarer:

  1. Så fint ordtak:) Jeg er helt enig i at det er viktig å gjøre godt. Jeg føler jeg får gjort mye godt for familien min. Alle de små tingene i hverdagen som å lage matpakker (selvom de er store nok selv), pusle rundt og stelle for barna og mannen. Hver dag får de rosende ord og komplimenter. I går inviterte jeg min søster og nevø på middag da mannen hennes skulle jobbe. Det er en god handling det også:) På jobben gjør jeg forhåpentligvis kvelden og natten til en trygg tilværelse for pasientene og jeg er alltid tilstede for samtaler. Mine kollegaer får støtt og stadig også komplimenter. Jeg har det bra når andre har det bra:))

    Så nyyydelige bilder. Jeg skulle hatt meg et fint uteservise jeg også. Elsker prikker:)
    Ha engod dag:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Stilig Annfrid og rødt er bare til å bli glad av:)
    Og Vafflene smakte ekstra godt på dette service sist vi var hos dere:)

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Hei.:.-) fine ord.:-)) og herlige bilder.:-)

    jeg var inne hos oss en halvtime mandag, og ble dårlig..dundrende hodepinne jeg aldri har, følte jeg helt fjern etterpå. Jeg har en kronisk sykdom fra før, og det har også datteren min. Og nå er det diskusjon med forsikringen, hva de mener ikke trengs å gjøres i vår det. Det brant ikke i vår boenhet, men alikevel lukter det, ikke minst av saneringsutstyret de har satt inn, det er kjemikaler i noe av det. Er noe dritt, særlig også med tanke på at alt ser fint ut. Mandag kommer det en ny takstmann på innbo delen. Da får vi se...:-))

    En fin kveld til deg.:-)

    Klem

    SvarSlett

Kjempe kjekt at DU vil legge igjen en kommentar.

Jeg blir så glad:-)